De gids voor jouw huisstijlgids

Huisstijl laten ontwerpen

Wat maakt jouw bedrijf uniek? Hoe worden de identiteit en kernwaarden van jouw bedrijf uitgestraald? Hoe zorg je dat je als bedrijf een eenduidig beeld naar de wereld uitdraagt? Een professionele huisstijl biedt het antwoord op deze vragen. Het doel van een huisstijl bestaat er namelijk uit om duidelijk te maken wie je bent en waar je voor staat. In dit artikel zetten we de belangrijkste bouwstenen op een rijtje om een goede huisstijl te ontwerpen en geven we een aantal key tips en tricks om een sterke huisstijlgids op te maken.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden

Een huisstijl moet passend zijn bij het imago van jouw bedrijf. Het beschrijft het DNA van jouw bedrijf en de kernwaarden waarvoor je staat.

Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk en dit maakt net dat het zo belangrijk is dat je in één oogopslag de identiteit van je bedrijf kan overbrengen. Wat voor de ene organisatie een goede huisstijl is, zal dit misschien niet zijn voor een ander bedrijf.

Bij huisstijl denken we vaak meteen aan een logo. Zorg dat jouw logo perfect aansluit bij je bedrijf.

Een logo alleen is niet genoeg. Voor een goede huisstijl heb je een combinatie nodig van kleuren, typografieën, stijlelementen, foto's...

Volg niet klakkeloos de laatste trends. Je wil je onderscheiden van de concurrentie, niet opgaan in de massa. Durf creatief te zijn.

Een huisstijl moet kunnen evolueren. Blijf je huisstijl daarom ontwikkelen.

Rules are not meant to be broken

Een logo en huisstijl ontwerpen is één ding, maar die huisstijl ook consistent gebruiken is vaak een ander verhaal. Om een consistent gebruik te waarborgen, is een huisstijlgids of huisstijlhandboek een ideale tool. Het zorgt ervoor dat jouw huisstijl door iedereen op dezelfde manier gebruikt wordt.

Bovenstaande richtlijnen zijn je ongetwijfeld niet onbekend. Na de corona-uitbraak hadden we als doel zoveel mogelijk coronabesmettingen te voorkomen. Om dit te bereiken was het belangrijk dat alle mensen deze richtlijnen zo goed mogelijk zouden volgen. Er wordt niet alleen uitgelegd wat je moet doen, maar ook wat je niet mag doen. Deze richtlijnen werden met iedereen gedeeld, zodat iedereen weet wat van hen verwacht wordt.

Op diezelfde manier wordt een huisstijlgids gebruikt, maar dan met als doel het correcte gebruik van jouw huisstijl te garanderen: hoe moet het logo gebruikt worden? Hoe moet het niet gebruikt worden? Welke kleurcodes kunnen gebruikt worden? Welke lettertypes behoren binnen de huisstijl? Al deze zaken dienen beschreven te staan in jouw huisstijlgids.

Mensen kunnen jouw huisstijl alleen maar op de juiste manier gebruiken als ze weten hoe het gebruikt moet worden. Zorg er dus voor dat jouw huisstijl toegankelijk is voor iedereen die het nodig heeft, zowel voor interne als externe partijen.

Gebruik onze Fast Solutions huisstijl als voorbeeld

Zoek je naar inspiratie voor jouw eigen huisstijl, ontdek onze eigen huisstijl als voorbeeld.

Waar kunnen we nog mee helpen

Webdesign

Wil je een website die niet alleen mooi is, maar daarbovenop ook gebruiksvriendelijk is? Of je nu meer leads wil of beter in contact wil staan met jouw klanten. Wij zorgen voor een website die specifiek ontworpen is om aan al jouw wensen te voldoen.

Reynisdrangar - strand
Kleinhandel - Verkooppunt

Webshop

Geef je bedrijf de kans om nog meer te groeien door een e-commerce website beschikbaar te stellen voor jouw klanten. Met een webshop kunnen ze zo dag en nacht een beroep doen op je diensten.

Applicaties

Vandaag de dag zijn bedrijfsapplicaties niet meer weg te denken uit onze bedrijfs-of marketingstrategie. Ze bouwen een sterkere band op met onze klanten en optimaliseren de interne werking van het bedrijf.

Hendel - Auto
Spark City: Book One of the Spark City Cycle (grote lettertjes) - Schrijven

Copywriting

Hoewel het zeker loont om een mooie website te hebben, is de inhoud ervan minstens even belangrijk. Niet alleen moet die inhoud de doelgroep meteen aanspreken, ze mag zeker geen fouten bevatten als je professioneel wil overkomen.

Marketing

Een website analyse, een performance gerichte always-on campagne of een nieuwe strategie nodig? Wij gaan voor een constructieve aanpak die gepaard gaat met een positief resultaat. We stellen doelen op, analyseren en optimaliseren waar nodig.

Stad - Marketing
Creativiteit - Coachen

Grafisch design

Alles begint met een aantrekkelijke huisstijl. Of het nu gaat om een nieuw logo, brochures, visitekaartjes of een huisstijlgids, we helpen je graag verder.

Ondersteuning

We staan altijd voor jou paraat ook al heb je het even wat moeilijker. Bij ons kan je altijd terecht voor digitale ondersteuning zodat jij je meer kan focussen op je bedrijf.

Onderzoek - Ondersteuning
Mount Everest - Everest-basiskamp

Advies

Heb je al ideeën om een digitale switch te maken, maar weet je niet goed waar te beginnen. Of heb je gewoon een vraag die je nergens anders kan stellen? We geven je graag advies!

Golden retriever