Bereik nieuwe klanten

Ken je dat gevoel: je ontvangt veel bezoekers op je website maar toch wordt er niet vaak doorgeklikt? Via een marketing analyse kunnen we vaak het probleem blootleggen. Nadien kijken we in samenspraak of hier een campagne aangekoppeld kan worden of niet. Met een marketing analyse gaan we dus op zoek naar waar het schoentje precies knelt en zo stellen we samen een concreet stappenplan op op basis van de verkregen data. Hieronder leggen we je haarfijn hoe we precies te werk gaan.

Behoefteanalyse

Ten eerste beginnen we met een behoefteanalyse uit te voeren. Op die manier krijgen we een beter beeld van datgene waar je naar op zoek bent. Wil je meer leads generen? Ligt de focus op meer merkbekendheid? We luisteren naar jouw noden.

Marktanalyse

Hierna is het tijd om een marktanalyse door te voeren. Hier kijken we naar wat je website al goed doet en wat er bijvoorbeeld beter kan. Is de user journey goed? Staat alles wel in het teken van de klant? Op basis van die data stellen we een strategisch stappenplan op.

Online marketing campagne

We blazen je business weer nieuw leven in door middel van een intensieve online marketing campagne op te zetten. De focus ligt hier dus uitsluitend op het performance gedeelte. We gaan namelijk alleen maar voor goede resultaten. Doordat we specifiek op de juiste doelgroep inspelen, is de kans op kwalitatieve leads hoger.

Wij zetten samen met jou in op Social Marketing en SEA.

Sociale Marketing is erop gericht om positieve maatschappelijke of sociale veranderingen teweeg te brengen. Dat kan via een campagne die als doel heeft een specifieke groep over te halen om een bepaald gedrag of een bepaalde attitude aan te passen, los te laten of te accepteren.

SEA (zoekmachinemarketing of ‘Search Engine Advertising’). Dat houdt in dat je betaalt om in de zoekresultaten reclame te kunnen maken voor jouw bedrijf. Jouw website wordt dus getoond wanneer iemand een gelijkaardige zoekterm gebruikt.

Na de campagne gieten we alle data nog eens in een mooie rapportage. Zodat jij een goed zicht hebt op wat jouw ROI precies inhoudt na een succesvolle campagne.